Røvbilleder

brevkassespørgsmål

Røvbilleder

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej jeg vil gerne høre om man må have røvbilleder på ens mobil

Svar:

Hej med dig
Jeg ved ikke helt præcist, hvad du mener med "røvbilleder". Men hvis det drejer sig om billeder af andre personer, som ikke har givet lov til at du har taget billederne (eller at de bliver delt), så må du ikke have dem liggende. Hvis det er et billede af dig selv, så må du naturligvis godt have det liggende. Der træder nogle særlige regler i kraft, hvis man er under 15 år og billederne er af seksuel karakter (med fokus på kønsdele eller sex) I så fald må du nemlig hverken producere, opbevare eller dele.
Husk dog på en vis forsigtighed med den slags billeder. Det er ikke super fedt at få billeder delt af sin røv, hvis man ikke ønsker det.

Håber det giver dig svar på dit spørgsmål.
Venlig hilsen Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål