Pik størrelse 13 år

brevkassespørgsmål

Pik størrelse 13 år

brevkassespørgsmål af
Mikkel
13 år

Hvor stor er en normal 13 årigs pik??

Svar:

Hej Mikkel,

Jeg kan desværre ikke komme med et facit på, da det er meget individuelt, hvor langt man er med sin pubertet som 13 årig. Som du sikkert allerede ved, er det meget forskelligt fra dreng til dreng, hvor hurtigt man udvikler sig og herunder også penis. Nogle på samme alder som dig, vil opleve at penis ikke er begyndt at vokse endnu, imens andre oplever at penis er begyndt at vokse. Lige så forskelligt det er fra person til person, hvornår ens pubertet starter, lige så forskelligt er det, hvornår kroppen er færdig udviklet. Nogle udvikler sig hurtigt over kortere tid, imens andre oplever at det går langsommere men over længere tid. Men som udgangspunkt er kroppen først færdigudviklet når man er 18-21 år.

Hertil er det vigtigt at understrege, at alle kroppe er forskellige og at der ikke er noget kropsideal som er mere rigtigt fremfor andre kropsidealer. Dette gælder naturligvis også når det kommer til penis. Penis kommer i alle størrelser og faconer. Nogle er tykke imens andre er tynde. Nogle er korte imens andre er mindre. Om penis er lige eller skæv er også helt normalt (og det har ingen betydning når det kommer til sex. heller ikke hos kvinden).

Når det er sagt er gennemsnittet på en penis 9 til 12 cm i slap tilstand og 14,5 til 19,5 cm i stiv tilstand. Hertil vil jeg gerne fastslå, at hvis din penis er udenfor gennemnittet, betyder det ikke at der er noget galt med dig. Gennemsnittet er middelværdien af en række tal-værdier og der er derfor intet i vejen med at under eller over gennemsnittet.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Vh. Anja

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål