Pigen som rør ved mig

brevkassespørgsmål

Pigen som rør ved mig

brevkassespørgsmål af
Klara
13 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej jeg hedder Klara. Og min BFF rør ved mig hele tide på røven patterne i skole tiden og det følses rat når skolen ik ser det når vi er hjemme hos en af os og vi er alene hjemme. Den ene gang var vi i bad for vi skulle til fest hvor hun begynde og slikke mig i fisse det var dejlig og jeg rørte henden på bryster jeg overvejede og hente min dildo med vibrator men min lillebror bankede på og sagde vi skulle ha fart på forde klokken var 20 er mand lesbisk hvis mand gjorer det samme dag serner. Vi er 13 begge

Svar:

Hej Klara,

Det er super fint, du har haft lyst til at skrive til brevkassen og det er et godt spørgsmål, du stiller.

Jeg tænker, der er to dele i dit spørgsmål, jeg gerne vil svare på.

Du skriver i starten, at din bff tager på dig i skole tiden. Jeg kan ikke helt gennemskue, om du synes, det er okay, når det sker i skolen eller du helst ville have, at hun lod være. I hvert fald er det helt okay, at du siger til hende, hvis du ikke har lyst til, at det hun gør det, når I er i skole. Der er også et andet aspekt i det, når det foregår i skolen. Det kan godt være grænseoverskridende for andre at se på, hvis I går og tager på hinanden i skolen, og derfor tænker jeg, at I måske skal tænke over, at I skal holde det til, at I kun rører ved hinanden på den måde, når I ikke er i skole.

Når det så er sagt, så er det super fint, at I har det godt sammen og hygger jer derhjemme, og der er intet galt i, at I har disse lyster med hinanden.

Du spørger, om man er lesbisk, hvis man har gjort de ting sammen, som du beskriver. Og nej, det behøver man ikke at være. Det er helt almindeligt, at man kan have forskellige lyster og også have lyst til at prøve dem af. Lyster kan også ændre sig, hvilket er naturligt. Nogle mennesker har lyst til at være sammen med person af samme køn, mens andre har lyst til at være sammen med personer af modsatte køn. Og så er det heller ikke unaturligt, at nogle mennesker har lyst til begge køn.

Hvis man fx siger, man er lesbisk, så definerer man sig selv som værende en person, der er til piger. Det er der intet galt i, og hvis det er sådan, du føler det, så er det helt okay. Samtidig er det også helt okay at sige, at man ikke ved, hvad man er til endnu. Du er ung, og du lyder til at være nysgerrig på dine egne lyster, og derfor tænker jeg også, at du ikke behøver at definere din seksualitet eller lyster til at være noget bestemt endnu, men blot prøve af, hvad der føles godt og rigtig for dig. Man kan sige, at hvis du udelukkende tænder på piger og har lyst til at være sammen med andre piger, så kan det godt betegnes som lesbisk. Det kan også betegnes som, at din lyst lige her og nu er til piger. Der er hverken noget galt i at være lesbisk eller at tage sin lyst, som den kommer.

Du skal gøre, hvad der føles godt for dig. Det vigtigste er, at du har det godt i det.

Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål.

Du er også velkommen i vores 1-1chat, hvor en rådgiver sidder klar til at tale med dig, om det du har brug for.

De venligste hilsner,

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål