Piercinger

brevkassespørgsmål

Piercinger

brevkassespørgsmål af
Anonym pige
16 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej jeg er en anonym pige på 16 der for 1 dag siden lavet 4 huller i ørene på mig selv brugte en nål men ville høre omkring hvordan der er chance for at undgå betændelse har renset dem med klorhexidin men hvis der er andre måder at undgå vil jeg gerne have hjælp vil nemlig rigtig gerne beholde dem

Svar:

Hej anonym pige.

Det er godt, at du er opmærksom på, hvordan du kan undgå betændelse.

Det er en god idé rense dagligt med klorhexidin, så det er godt du allerede er i gang med det. Du kan også rense med saltvandsopløsning eller en mild sæbe uden farve og parfume. Men hvis du har klorhexidin, kan du fint fortsætte med det.

Du skal være opmærksom på, at du skal have rene hænder, når de renser dem. Og derudover skal du helst undgå at røre omkring piercingerne, da der her kan komme bakterier, som kan føre til betændelse. Det kan tage fra tre uger til to måneder, før hullet er helet i overfladen, og ca. et halvt år før den er helt helet. Så der går lige lidt tid, hvor du skal være opmærksom på at rense og ikke røre for meget. Du skal også undgå at tage pierceringerne for meget ud før de er helet helt, da du ellers kan risikere, at hullet vokser sammen igen.

Hvis der alligevel går betændelse i, så skal du være meget opmærksom på at få det renset godt. Og hvis betændelsen ikke forsvinder, så er det vigtigt, at du kontakter lægen eller går på apoteket for vejledning.

Jeg håber, at du kan bruge svaret, og at du undgår betændelse.

Mange hilsner
Laura

LauraPernilles billede
Laura har svaret på dette spørgsmål