Penis xD

brevkassespørgsmål

Penis xD

brevkassespørgsmål af
Vil helst ikke oplyse
12 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej Cyberhus! Jeg har i et halvt-helt årstid haft en brun streg, fra den bagerste del af den nederstedel af min pung (hvis det giver mening :I) til forhuden. Alt dette er "under" penis, så man kan ikke se det, hvis man ikke løfter penis. Jeg oplever også meget kløe (ved ik hvor meget andre oplever, da jeg ikke spørger ind til dig, eller at de ikke gider at sige det) og nogle gange kommer der et rødt område på pungen, som dog går væk næste dag. Min hud på pungen føles også meget tynd :I Jeg har søgt på det med stregen og det andet, men der kommer intet op. Kun noget om peniskræft, men der er stregen rød, og billederne ligner ikke min penis. På forhånd tak!

Svar:

Hej

Den brune streg du skriver om på din penis er helt normalt. Den er der mange der har i mere eller mindre tydelig udgave.

Du skal på ingen måde være bekymret for peniskræft.

Huden på både penis og pung er meget tynd. Derfor er den også lidt mere sart. Bruger du f.eks. sæbe med parfume i området kan den blive rød og irriteret. Området kan også blive varmt hvis man går i meget tætsiddende tøj og evt underbukser med syntetisk materiale i ( ikke bomuld ). Sørg for at der kommer lidt luft til området og forsøg ikke at klø igen.

Skift evt til intimsæbe hvis du bruger sæbe i området.

Bliver kløen og rødmen ved så få din læge til at se på det. Det er dog på ingen måde noget du skal være nervøs for.

Det kan være helt fint at tale med gode venner om sådan noget, du vil sikkert opleve at I har mange af de samme tanker og oplevelser når først I får talt om det.

MVH

AmandaSNs billede
Lotte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål