Penis udvikling

brevkassespørgsmål

Penis udvikling

brevkassespørgsmål af
Niklas
13 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej. Jeg er er dreng på 13 år. jeg gik i puberteten her i sommers. jeg har Lidt ekstra fedt på kroppen. Og derfor virker min penis lidt lille. Plus den er ikke rigitg vokset så meget endnu. der er kun kommer hår på. Og mine testikler er blevet større. Tilgengæld er jeg begyndt at vokse meget andre steder?. Hvorfor kan det være at min pik ikke vokser?

Svar:

Hej med dig Niklas!

Det er meget forskelligt, i hvilket tempo de forskellige dele på ens krop vokser og udvikler sig, når man går i puberteten. Der er ikke nødvendigvis en grund dertil, og det er ikke noget, som man kan ændre på, så nogle gange handler det desværre om at væbne sig med tålmodighed, da pikke for eksempel kan vokse indtil man er omkring de 20 år. Du har altså meget tid tilbage at vokse i, og jeg er helt sikker på, at det nok skal komme på et tidspunkt. Det er også en god idé at huske, at det er meget forskelligt, hvor store pikke er. Nogle er lange og tynde, nogle er mindre og tykke, nogle er skæve, og nogle er lige. Det er enormt forskelligt. Nogle oplever f.eks. også, at deres pik vokser meget fra slap til stiv tilstand, imens andres ikke ændrer sig så meget. Det er virkelig enormt forskelligt, og derfor skal man huske på, at der ikke er én rigtig måde en pik ser ud på, og at man er præcis, som man skal være, også selvom andres måske er længere eller tykkere eller noget helt tredje.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!

Venlig hilsen

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål