Overvejer at slå op

brevkassespørgsmål

Overvejer at slå op

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 4 år 3 uger siden

Shit jeg troede aldrig det skulle komme til det her punkter.

For at give lidt context.

Mig og min kæreste har været sammen i halvandet år og det har været noget af en rejse. Har virkelig en stor kærlighed til hende og vi har det virkelig godt sammen. Det store problem er hun virkelig har været en idiot i det her forhold.

Her for ik super lang tid siden valgte min kæreste og blive mega fuld i byen hvor hun endte med at flirte en hel nat med en dreng. For så at ligge i seng med ham og hendes veninde og holde i hånden hele natten. Det lyder ik super slemt men for mig er det. Det er langt fra første gang hun gør sådan noget. Det sidder virkelig dybt inde i mig og vi har snakket om det mange gange endda med hendes kontaktperson.

For at være helt ærlig så elsker jeg hende stadig. Det var samtidig har jeg virkelig lyst til at slå op med hende. Kan ikke magte at tænke på hvis det sker igen. Tænker bare på alle hvor fri jeg kunne være uden hende uden og bekymre mig om det.

Men som sagt elsker jeg hende virkelig højt men vil samtid gerne slå op.

Pls hjælp mig er virkelig i tvivl!

Svar:

Kære dig.

Det er en svær situation du står i, så jeg kan godt forstå, at du virkelig er i tvivl omkring, om du skal slå op med din kæreste eller ej. Det lyder som et svært dilemma, du står i. Når først tvivlen bliver stærk, kan den være svær at slippe, og den kan gøre en meget forvirret omkring, hvad man dog skal gøre. Det er nok desværre kun dig selv, der kan svare endeligt på dit spørgsmål, men jeg vil meget gerne dele, hvad jeg tænker om, hvad du kan gøre for at komme tættere på en beslutning.

Du skriver, at du er meget i tvivl om, om du skal blive ved med at kæmpe for forholdet med din kæreste, eller om du skal slå op med hende. Du fortæller, at du på den ene side elsker din kæreste virkelig højt, at du har en stor kærlighed til hende og at i har det rigtig godt sammen, men på den anden side har din kæreste ikke opført sig særlig pænt overfor dig.

Det er helt naturligt at blive i tvivl om, om et brud er det rigtige valg. Følelsen af, at det måske vil være forkert, hvis man gør det forbi, er helt almindelig - den skal være der. For lige nu ved hvad du har, men du ved ikke hvad du får, og hvordan det bliver, hvis du vælger at slå op med din kæreste. Ud fra det du fortæller, lyder det som om, at I har været gode til at snakke sammen, når I har haft problemer eller konflikter. Det får mig til at tænke på, om du har mod på, at fortælle din kæreste om de følelser du går rundt med lige nu omkring jeres forhold? Er det en mulighed at fortælle din kæreste og snakke med hende om, at du er i tvivl om, om I skal slå op eller blive sammen? Det er for det meste godt, at prøve at snakke sammen, og fortælle hvordan man har det både med sig selv og i forholdet. Hvis det ender med, at I slår op, kan det være, at hvis I har snakket det igennem inden, at der er gode muligheder for, at I kan skilles som venner. Et brud som begge parter er enige i, og hvor man har fået sagt de ting, man gerne ville sige, er som oftest det bedste brud.

Når man er i et forhold, hvor man elsker hinanden og har en stor kærlighed til hinanden, kan man blive lullet lidt ind i en døs, hvor man måske bliver i forholdet, fordi det er komfortabelt og velkendt, selvom man måske ikke er rigtig glad i forholdet. Det kan føles utrygt at give slip på det, fordi man ved hvad man har, men man ved ikke hvad man får, og hvad der venter én, hvis man slår op.Men i et forhold skal man ikke bare tage sig til takke eller lade stå til. Det skal være noget man er glad i, noget man har lyst til at kæmpe for, og noget, der giver én energi og livsglæde. Ud fra din beskrivelse lyder det til, at der er en stor kærlighed imellem din kæreste og dig, men at det samtidig også giver dig bekymringer, og at forholdet kan gøre dig utrygt og ikke giver dig energi. Det er kun dig, der ved hvordan du har det.

Jeg kan sagtens forstå, at du synes, at din kæreste har opført sig urimeligt og at det sidder dybt i dig, at hun har såret dig. Det er helt okay og forståeligt, at du har det sådan, når hun har brudt din tillid til hende. Det lyder ellers som en rigtig fin måde, I har prøvet at løse konflikten på, ved at snakke meget om det, og ved også at inddrage hendes kontaktperson i det. Tror du, at det har hjulpet? Kan du stole på hende igen? Eller vil du altid blive ved med at bekymre dig om, hvad hun laver, når hun er ude?

Det er vigtigt, at du er tro mod dig selv, at du lytter til dig selv og mærker efter, hvad du gerne vil. Kan du tilgive de ting din kæreste har gjort, og kan I komme videre sammen og få et godt og trygt forhold? Eller vil de ting hun har gjort fortsat sidde som en knude i maven på dig? Det er kun dig, der kan finde svar på, hvordan du har det og hvad du tænker om enten at blive i forholdet, eller slå op med din kæreste.

Jeg tror på, at åbenhed og ærlighed er vejen frem til et godt liv og et sundt forhold. Derfor vil jeg råde dig til at tage en god lang snak med dine kæreste, hvor du fortæller hende om, hvordan du går og har det, hvilke tanker du har gjort dig om jeres forhold, og at du er i tvivl om, om I skal fortsætte med at være kærester.

Uanset hvad du beslutter at gøre, tror jeg, at det er den rigtige beslutning for dig på det tidspunkt. Man kan stort set aldrig være 100% sikker i den slags beslutninger, så det du beslutter, vil være det bedste du kan. Og så er det heller ikke sikkert, at beslutningen så er endelig. Hvis du beslutter, at I skal blive sammen, har du stadig mulighed for på et senere tidspunkt at slå op. Og hvis du beslutter dig for at slå op med din kæreste, er det heller ikke helt umuligt, at I finder sammen igen, hvis I virkelig er helt rigtige for hinanden - eller at du finder en anden, der er lige så dejlig eller dejligere.

I sidste ende er det kun dig, der kan træffe beslutningen. Jeg håber, at mine råd kan hjælpe dig lidt på vej, og at du træffer den beslutning, der er den rigtige for dig. Held og lykke med det!

De bedste hilsner fra

Gro.

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål