overgreb

brevkassespørgsmål

overgreb

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej jeg er en pige på 15. Jeg går på efterskole og i weekenden blev jeg. Jeg havde en virkelig dårlig dag så jeg lagde sammen med en dreng. Vi lagde bare og nussede til at starte med, han er en af de drenge der bare kører rundt med alle piger. Men jeg tror bare jeg søgte tryghed. Men pludselig tog han min hånd og vi flettede fingre og han tog på mine bryster. Jeg havde på intet tidspunkt hensynet til at han skulle gøre noget jeg gik i panik og vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller sige. og så tog han sin hånd ned til min røv der gik min grænse bare helt og jeg tog hans hånd. Jeg har følt mig så klam og har haft det så dårligt, for mig var det et overgreb og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har ikke snakket med ham siden. Det skal lige siges at han snart fylder 18. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre han har bare overskredet min grænse så meget. Jeg kan heller ikke tænke på andet. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Kære pige på 15 år

Mange tak for dit spørgsmål og hvor er det godt at du skriver. Du siger meget fint i brevet, at det for dig var et overgreb og at dine grænser blev overskredet.

Jeg forstår det du oplevede således: at I lå sammen i sengen og nussede hinanden, han begyndte at røre ved dig på brystet og bagdelen uden du havde givet nogen forvarsel om at du var interesseret i noget seksuelt, at du tog hans hånd væk og han stoppede.

Derfor vil jeg sige til dig, at det var rigtig fint, at du ved at flytte din hånd signalerede at du ikke ville mere. Skriv endelig igen, hvis min antagelse om at han stoppede ikke er korrekt!

 Du spørger til hvad du skal gøre?  Har du en fortrolig ven eller en voksen som du kan fortælle om at du oplevede ubehag af det han gjorde? Det er i hvert fald vigtigt, ikke at gå rundt og have ondt i maven. Og det er også vigtigt at du får talt ud om det, så du får det bearbejdet.

Håber inderligt at det gav dig svar på dine spørgsmål og ellers vil vi her ved Cyberhus gerne svare dig igen, hvis mit svar udleder nye spørgsmål.

Alternativt, kan du også kontakte Center for Voldtægtsofre på tlf.: 7846 3543, hvis du har brug for at fortælle mere om det der skete for dig.

Mange hilsner Carina

Center for Voldtægtsofres billede
Center for Voldtægtsofre har svaret på dette spørgsmål