Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Anja, Elena og Nina. Jeg er en pige på 15 år. Da jeg var 14 år gammel, blev jeg overfaldt. Manden der overfaldt mig, gjorde en masse klamme ting ved mig. Overgreb i værste grad. Han tvang mig til nogle ting. Det er et 8 måneder siden. Og for næsten 4 måneder siden fik jeg en kæreste. Han er det bedste, og vi har haft sex, 1 gang. Og jeg har det her problem. Det har ikke noget at gøre med ham, men jeg kan bare ikke få mig selv til at have sex igen med ham lige foreløbig. Jeg kan bare ikke glemme det overfald, det sidder i mig hele tiden. Jeg kan ikke få en hverdag til at hænge sammen, hvad skal jeg gøre? Han ved godt hvad der er sket, har fortalt ham det, men han føler at det er ham der er noget galt med? Please hjælp mig. Hilsen pigen, der har mistet sig selv.

Svar:

Hej
Det lyder rigtig ubehageligt, det du har oplevet. Når man har været udsat for et overgreb, som du har, kan man få mange forskellige reaktioner. Nogle af dem er netop dem, du beskriver, som at du hele tiden tænker på overgrebet, og at du ikke har lyst til sex. Det er godt, at du har fortalt din kæreste om overgrebet, men måske har du også brug for noget professionel hjælp til at få bearbejdet overgrebet, så du kan finde dig selv igen og du og din kæreste kan bygge videre på jeres forhold.

Jeg synes, du skal kontakte det nærmeste Center for Voldtægtsofre, og høre hvilke muligheder du har for at få hjælp. Du er også meget velkommen til at ringe til os (Center for Voldtægtsofre i Århus), så vi kan hjælpe dig. Vores tlf.nr. er 89 49 48 35.
Du kan finde information om de forskellige centre på vores hjemmeside, hvor du også kan læse mere om de reaktioner, man kan have, og din kæreste ligeledes kan få gode råd om, hvad man kan gøre som kæreste til en, der har været udsat for et overgreb.
www.voldtaegt.dk
Mange hilsner Anja