Ornani

brevkassespørgsmål

Ornani

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

hej

hvordan kan man ornanere alså hvilke måder ? Og hvad kan man stikke op i skeden? er det farligt at ornanere hvis man ikke har fået menstruation endnu ?

hilsen _____

Svar:

Hej ______

Jeg vil starte med at sige, at det på ingen måder er farligt eller usundt at onanere. Heller ikke selv om man ikke har fået sin menstruation endnu. Så længe det føles rart, kan du roligt onanere.

Det er her med måder er meget forskelligt. Det er nemlig ikke den samme måde der fungerer godt for alle, så det bedste er egentlig bare at gå på opdagelse, og prøve lidt af. Du kan læse lidt om forskellige muligheder her

I forhold til det her med at stikke noget op, er det selvfølgelig bedst at bruge noget der er lavet til onani. Det kunne være en dildo, men da det er ulovligt at sælge sexlegetøj til unge under 16 år i Danmark, kan det jo godt være lidt svært at få fingre i. Nogle bruger håndtaget på en børste. Nogle bruger en gulerod. Nogle bruger stearinlyn, og sådan kunne man blive ved. Det handler om at finde noget der ikke har skarpe kanter eller spidse ender. Og så er det vigtigt at komme et kondom på, så der ikke kommer bakterier fra tingen op i skeden. Det kan skabe ubalance i skeden, og give forskellige problemer, som eksempelvis svamp.

Gå stille og roligt frem. Så længe det føles rart, og du kommer et kondom på det du bruger, er der ikke noget farligt ved at onanere.

Gode hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål