Online

brevkassespørgsmål

Online

brevkassespørgsmål af
Michael
23 år
Oprettet 2 år 9 måneder siden

Hej det fordi jeg har lavet noget hvor jeg har spillet computer for en og fået ham i en højere rank end han selv kan og vi aftalte en pris for det

han vil så ikke betale og jeg går så ind og banner hans konto i 14 dage så han ik får det jeg har gjort

han har selv skrevet koden til mig

kan jeg blive straffet for det?

Svar:

Hej Michael.

Jeg er lidt i tvivl om du spørger til, om du kan blive straffet for at have boostet personens rank, eller for at få ham bannet. Så vidt jeg ved kan du ikke selv banne en konto, så jeg gætter på, at du har anmeldt brugeren ved fx at fortælle, at han har fået en anden til at booste sin rank.  I de fleste spil er det i mod retningslinjerne at booste en anden spiller ved at spille for vedkommende, da det betragtes som snyd. Jeg tror dog ikke, at du rent juridisk kan blive straffet for at gøre det, og det vil sikkert også være svært for spillet at opdage, når du er logget ind på hans profil. Det værste der kan ske, er nok, at du kan blive straffet af spillet ved selv at blive bannet.

Jeg tror, at det bedste du kan gøre lige nu, er at se den her situation, som en lærestreg. I har begge gjort noget forkert; han har gjort noget forkert ved at snyde dig for betaling, og du for at booste hans rank, som (højst sandsynlig) er i mod retningslinjerne, og samtidig tage penge for det. Det er en ærgerlig situation, men jeg tror ikke, at du skal være bekymret for at blive straffet det, så længe du ikke fortsætter med at gå i mod retningslinjerne ved at booste andre spillere på den måde.

Mange hilsner
Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål