One night stands

brevkassespørgsmål

One night stands

brevkassespørgsmål af
Idk
16 år
Oprettet 1 år 8 måneder siden

Hejjj. Jeg har ret mange one night stands. Min mor smider mig tit ud og derfor ender jeg altid hjemme hos en dude jeg møder i byen. Det er rart med sex og jeg elsker sex, men er træt af at det sker sådan. Har tit 2-3 forskellige jeg er sammen med i løbet af en uge. Ved ikke hvordan jeg lader vær. Gør det oftets kun fordi jeg ikke kan sove hjemme, men kan man ikke få et andet sted at sove? Min sagsbehandler vil ikke hjælpe mig med at flytte ud, selvom min mor til tider har været både psykisk og fysisk voldelig. Har ikke fortalt kommunen om det med one night stands, burde jeg det? Men er det ikke mærkeligt? For en uge siden var jeg sammen med en 21 årig, ellers er de fleste 17-19 år. Er kun 16, og har været sammen med over 50 nu

Svar:

Kære du

Det lyder som en rigtig svær situation, du står i. Du fortæller, at du ofte har one night stands, og at du på en måde synes, at det er rart med sex, men at du også er rigtig træt af, at det skal være på den her måde. Det kan jeg virkelig godt forstå, og for mig kan det lyde til, at du måske faktisk næsten føler dig presset til det, fordi du mangler et sted at sove. Og det er bare slet ikke meningen, at det skal være sådan, at man føler, at man er nødt til at have sex med tilfældige folk for, at man kan have en seng at sove i. Og slet ikke, når man er 16 år gammel, hvor man burde kunne føle sig tryg derhjemme.

Mit bedste råd til dig, det er, at du taler med din sagsbehandler og fortæller, hvilken situation du står i. Det er vigtigt, at de professionelle omkring dig, de kender, til den samlede situation, fordi det kan ændre deres muligheder for at hjælpe dig. Jeg kan ikke garantere, at det ændrer noget, men jeg synes, at det er vigtigt alligevel, at der er nogle omkring dig, som faktisk er der for at hjælpe dig, som ved, hvad der sker i dit liv, og hvilke konsekvenser det har for dig, når du ikke kan være hjemme ved din mor. Jeg ved ikke umiddelbart, hvad de forskellige muligheder kan være, men det tænker jeg, at din sagsbehandler gør, så det kan måske også være en god idé at få talt om det.

Jeg tænker på, om der mon er nogle andre voksne omkring dig, som du føler dig tryg ved? En venindes forældre, et andet familiemedlem eller lignende, hvor du kan få noget støtte og hjælp evt. til at snakke med din sagsbehandler. En anden mulighed kan også være at se, om du kan få en bisidder, som er en voksen, der kan sidde med til samtaler og hjælpe dig med at få sagt de ting, du har brug for at sige. Det koster ingenting, og du kan læse mere om bisidderordningen lige her.

I samme tråd som ovenstående, så tænker jeg på, om du kan lave nogle aftaler med nogle voksne, du er tryg ved og kender, sådan at du har et sted at tage hen, når du bliver smidt ud hjemmefra? Igen kan det f.eks. være en venindes forældre, et familiemedlem eller måske hvis du har ældre søskende? Min tanke er, at det måske er lidt lettere at tage kontakt, når du står uden et sted at sove, hvis du har en form for aftale med nogle andre inden. Jeg kan i hvert fald godt forstå, hvis du føler dig overvældet og presset, når du står i situationen, og det er desværre bare sådan, at vi ikke altid tager de bedste beslutning for os selv, når vi har pressede, hvilket kan være grunden til, at du ender med at ty til det, du kender, hvilket er one night stands. Min tanke er, at hvis du f.eks. har en aftale med nogen, som du har lavet på forhånd, så er det lettere at ty til den mulighed i stedet for.

Til slut vil jeg gerne fortælle dig, at du er meget velkommen i vores SMS-rådgivning, hvis du kunne have brug for og lyst til at tale med en voksen omkring din situation. Du kan læse mere om den her.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig på vej, for det er en svær situation, du står i. Du skal vide, at jeg sender mange varme, gode og omsorgsfulde tanker din vej.

Mange knus,

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål