Ondt i ydersiden af foden (ovenpå foden)

brevkassespørgsmål

Ondt i ydersiden af foden (ovenpå foden)

brevkassespørgsmål af
Bella
22 år

Hej,

mit navn er Bella og jeg er 22 år. Jeg blev for 2 års tiden siden færdig med et 3 årig langt kræftforløb - som tog lidt hårdt fysisk på mig😊

nu er jeg ovenpå igen og er begyndt på mine gamle motionsvaner igen med let cardio😊 nu er jeg begyndt at lave meget jumping jacks og mountainclimbers😊 det skal siges at jeg træner uden sko og sokker på måtte da min føder har behov for træningen.

nu er jeg så begyndt at være ret øm i siden på foden(oven på foden)😅 har ikke sygt stræke fødder efter kemo og vil vide om det er tegn på at jeg er ved at træne mine føder eller om det er noget værre?

det gør ikke vanvittigt ondt - bare ømhed må jeg går lidt og når jeg hopper😊

hvad tænker i?

Svar:

Kære Bella,

Tak for din mail og hvor er det godt at høre, at du er kommet godt igennem dit kræftforløb.

Det er rigtig godt, at du er begyndt at motionere igen, men det er forventeligt, at din krop formentlig vil have brug for længere tid til at genvinde sin styrke efter det lange sygdomsforløb. Det du beskriver med smerte på oversiden af foden kunne godt lyde som lidt overbelastning, som ikke er farligt, men som måske kan betyde at du skal skrue lidt ned for hopperiet. Jeg synes dog, at du skal tage forbi din læge og få det kigget på, så du passer godt på din krop og ikke får nogle skader, og så du får udelukket at der er andet der giver dig smerter.

Med venlig hilsen

Trine

TrineGs billede
Trine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål