Ondt i brystet

brevkassespørgsmål

Ondt i brystet

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 2 år 3 måneder siden

Hej jeg er en 18årig pige, jeg vil bare lige spørger er det normalt at have ondt i brysterne når man rør dem og de ret ømme og har været øm siden min menstruation sluttede for 5 dage siden, er det normalt?

Svar:

Hej med dig,

Det er helt almindeligt at opleve brystspændinger. De fleste piger og kvinder vil opleve brystspændinger i løbet af livet. Det kan bla skyldes brug af p-piller, præmenstruelt syndrom, graviditet eller amning.

Hvis du kunne være gravid er det en god idé at tage en test. Ellers kan jeg berolige dig med, at det er ganske ufarligt at opleve brystspændinger omend de kan være en gene

Bh

Louise, læge

LouiseSs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål