Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Mig
11 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej cyberhus, jeg har et spørgsmål. Det er hvis at man stikker fingre der op mister man så den der jomfruhinde eller mødom noget?

Hilsen: Mig

Svar:

Hej Mig

Det er et virkelig godt spørgsmål, som man er nysgerrige på, og det kan jeg godt forstå, for der er virkelig mange myter om jomfruhinden eller mødommen.

Jeg vil gerne starte med at gøre det tydeligt, at selvom man taler om en jomfruhinde, så er det ikke en hinde, men mere en krans, hvilket du kan læse lidt om her. Den altså hos langt de fleste ikke en fuld hinde, men mere en fleksibel ring i skeden. Kransen kan være forskellig i størrelse. Kransen er der hele livet, men når du kommer i puberteten bliver den mere smidig, så en penis, en finger eller en tampon kan bedre kan komme op i skeden.

At miste sin mødom er derfor ikke noget fysisk man mister, men mere et begreb man bruger om at have sex første gang. Mange drenge siger også at miste mødommen, om at have sex første gang, og drenge har ikke noget der ligner en kønskrans.

Så svaret er et klart nej. Du mister ikke din mødom ved at onanere, eller drikke dine fingre op.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål