Onani

brevkassespørgsmål

Onani

brevkassespørgsmål af
Freja Ruegaard
16 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej! Jeg er en pige på 16 år, som godt kan lide at onanere, men jeg onanere kun på den måde, at jeg fremprovokere orgasme. Jeg har før haft en kæreste, som gav mig finger (jeg er stadig jomfru), og det er ved at være over et halvt år siden. Jeg vil gerne kunne give mig selv finger, så jeg kan få fornemmelsen at føle igen, men mit problem er bare at jeg simpelthen ikke tør.. Jeg har læst rigtig meget hvad angår, at man kan bruge en gulerod med kondom, men jeg har ingen kondomer i nærheden. Jeg har før kunne få min finger ind, men jeg har ikke kunne mærke noget, fordi min hjerne på en måde stopper mig, inden jeg er helt inde.. Det er vildt mærkeligt, og rigtig irriterende..

Svar:

Kære du

Det kan være spændende at udforske sig selv, men man kan også have nogle tanker, som stopper en. Du skriver, at du ikke tør give dig selv finger. Det kan godt føles lidt sært i starten, især når du tidligere har haft en kæreste, der har gjort det på dig. Jeg vil råde dig til at starte langsomt, så du ikke behøver at få fingeren helt op til at starte med. Du kan bevæge fingeren rundt om din skede, og så langsomt begynde at føre den længere og længere ind. Bare tag dig god tid til det.

Hvis du gerne vil have noget andet op, vil jeg råde dig til enten at købe noget der er beregnet til onani, f.eks. en vibrator eller en dildo, eller få fat på nogle kondomer. Du kan få fat på begge dele online, hvis du ikke har mod til at købe i en butik. Kondomer kan nogle gange findes gratis til forskellige arrangementer, f.eks. til uddannelsesmesser eller i forbindelse med kampagner. Kondomerne kan du putte uden på noget andet (f.eks. en gulerod, som du selv foreslår), som du så kan bruge til at onanere med.

Det kan godt være svært at give sig hen til sig selv. Hvis du tager den helt med ro og tager dig god tid, kan det gøre det lidt nemmere. Prøv at give dig hen til følelsen, slap af og tænk på noget, der tænder dig. Det kan godt kræve lidt øvelse, men hvis du langsomt prøver at udforske, hvad du kan lide, skal du nok få en god følelse ud af det, uden din hjerne stopper dig.

Venligst

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål