Onanere eller ej?

brevkassespørgsmål

Onanere eller ej?

brevkassespørgsmål af
Den forvirrede
13 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej, jeg er en pige på 13 år, jeg er begyndt at tænke og tænde meget på sex, jeg har prøvet at onanere i badet og det er mega dejligt, men hvis jeg vil prøve at se billeder at sex og selv vil prøve at give mig selv finger, fortryder jeg ligesom lidt at jeg så de der billeder og ville ønske jeg aldrig havde søgt på det, måske er det fordi at jeg ikke er helt klar nok til at give mig selv finger eller skal jeg bare onanere på en anden måde? Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Kære Den Forvirrede,

Tak fordi du skriver ind, og super dejligt at høre, at du er begyndt at udforske din seksualtitet på nye måder.

Hvis du er 13 år, og både nyder at onanere og tænke på sex, så er du helt normal. Hvis du har lyst til at se på billeder og give dig selv finger, så er der intet der behøver stoppe dig for at gøre det. Det er naturligt at være lidt forvirret og skamme sig over ens seksualitet når man kun lige er begyndt at udforske den, men du har slet intet at skamme dig over, eller have det dårligt over. Du har ikke gjort noget forkert eller slemt, tværtimod, så udforsker du bare din seksualitet ved at prøve at give dig selv finger.

Der er mange forskellige slags billeder og film på nettet om porno og sex. Nogle af disse er meget neutrale, eksempelvis billeder og film af nøgne mænd og kvinder der bare viser deres kroppe frem, og andre der er mere ekstreme og voldsomme, eksempelvis gruppesex og analsex.

Bare tag det i det tempo du har lyst til, og start ud med billeder og film du syntes er spændende og frække, og se hvad dine fantasier og grænser er. Du kan eventuelt starte med at onanere og tænke på noget frækt, og når du er meget liderlig, kan du se på billeder og film imens du prøver at give dig selv finger, og så arbejde dig videre derfra. Du kan som du selv siger også prøve at onanere på andre måder. Eksempelvis onanere til billeder og film, røre dine bryster imens du gør det, onanere med en genstand, massere din numse imens, og så prøve at give dig selv finger når du har lyst og er klar til det. Der er mange muligheder, og du skal ikke have det dårligt over at prøve dem.

Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål, og ikke længere går og er forvirret. Hvis du gerne vil snakke mere om dit nuværende emne, eller måske noget helt andet, så er du naturligvis velkommen til at skrive ind til os igen.

De bedste hilsner, Torben(brevkasserådgiver)

Torbens billede
Torben fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål