Nysgerrig

brevkassespørgsmål

Nysgerrig

brevkassespørgsmål af
Y
14 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej cyberhus Jeg ville bare spørge om man kan blive gravid uden at have sex. Altså hvis man nu har fået finger offer var sæd på fingeren. Kan man blive gravid hvis fingeren ikke kom forbi jomfruhinden? - Fra den nysgerrige pige

Svar:

Hej Y

Du spørger om man kan blive gravid uden at have sex. Men hvis man har fået finger, hvor der var sæd på fingeren.

I teorien kan man godt blive gravid, på den måde. Men det er mere i teorien end i virkeligheden. For at man skal blive gravid, skal sæden have rigtig meget fart på, og den skal "skydes" op i skeden, mod pigens livmoder.

Så i virkeligheden har du nok mange gange større chance for at vinde i lotto, flere gange på samme dag, end du har risiko for at blive gravid ved at få finger.

Så altså. teknisk set kan det lade sig gøre, men risikoen/chancen er så lille som den overhovedet kan være. Faktisk så lille, at nogle nok også vil sige at det slet ikke er en mulighed.

Ikke et helt klart svar, men håber alligevel du kan bruge det.

Venlig hilsen Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål