nysgerrig

brevkassespørgsmål

nysgerrig

brevkassespørgsmål af
Pige som er nysgerrig
15 år
Oprettet 2 år 8 måneder siden

Hej jeg er en pige på 15 jeg er ordbilnd bare så i ved det og tak på forhånd

og er rigtig nysgerrig på sin krop og sekualite, jeg har prøv at rør mig selv og give mig selv finger men jeg føer ikke at jeg kan mærker noget så jeg har prøve at bruge min mascara og der kan jeg mærker rigtig meget men jeg synes at det tar rigtig lang tid at kommer når jeg gøre det sådan alså jeg plejer at bruge min glam tandbæste som er elektrisk og der få jeg fornemmelsen af at jeg er færdig og føles dejlig men der kommer aldrig noget ud eller jeg stønner ikke er det normal og hvordan kan jeg gøre det dejligt at bruge min finger for det larme ikke som min tandbæste

Svar:

Hej med dig

Jeg forstår på dit spørgsmål, at du gerne vil have et råd til hvordan du kan onanere, så det er rart for dig. Du nævner allerede nogle ting du har prøvet af - el-tandbørste, mascara og finger, men du synes ikke rigtig at det virker helt godt.

Jeg tænker at det er rigtig fint at du prøver nogle forskellige ting af, og mærker efter hvad der føles godt, og hvad der ikke føles så godt. Du skriver ikke om du kun onanerer ved at putte noget op i skeden, så her vil jeg lige nævne at det kan være ret svært at få en skedeorgasme. Langt de fleste piger/kvinder får orgasme ved at røre ved klitoris. Det er den lille kugle som sidder oppe over "hullet", og du er er ikke i tvivl, hvis du rører ved den. Den er nemlig meget følsom. Klitoris kan du stimulere på forskellige måder, f.eks. ved at bruge el-tandbørsten, men når du bruger et tandbørste hoved, som er lidt grovt, så kan det mindske følsomheden over tid. Så derfor vil jeg anbefale dig at bruge din finger eller f.eks. bruseren i badet. Du gnupper så på klitoris (kuglen) indtil du får orgasme. For nogen går det rigtig hurtigt, og for andre tager det lidt længere tid. For nogen er det rart at have noget i skeden imens, og det kunne jo så være din mascara eller en anden finger. Husk at have rene hænder, og hvis du bruger en anden ting, så er det rigtig vigtigt at putte kondom på. Det er dels for at undgå at der er bakterier som kommer med ind i skeden, og dels for at undgå at du skubber det for langt op, og får svært ved at få det ud igen.

Du skriver også at der ikke kommer noget ud, og at du ikke stønner. Som udgangspunkt så kommer der ikke noget ud, når en pige/kvinde får orgasme. Der findes noget der hedder sprøjteorgasme, men det er meget sjældent og det er bestemt ikke alle der kan det. En sprøjteorgasme minder lidt om mandens ejakulation (når sæden kommer ved orgasme), men det er selvfølgelig ikke sædceller. Det der oftest sker for piger/kvinder, er at man bliver våd/får mere udflåd, når man er opstemt. Så måske oplever du allerede det? Det er også helt normalt at du ikke stønner. Det er meget forskelligt om man stønner, hvor højt og om der er lyd på. I pornofilm vil kvinden næsten altid stønne, men du skal huske at det er en skuespiller, og hun får besked på at hun skal stønne. I virkeligheden er det mindst lige så normalt at man bare er stille, eller endda holder vejret lidt. Prøv dem frem, og du kan jo også prøve at stønne. Hvis det virker godt for dig, så kan du fortsætte med det. Hvis det virker forkert eller mærkeligt, så bare lad være. Du skal gøre det som du synes er rart!

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Venlige hilsner,

Camilla