Mit liv

brevkassespørgsmål

Mit liv

brevkassespørgsmål af
Lukas
14 år
Oprettet 4 år 4 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 14 bliver 15 til næste år jeg har lidt problemer med at få huden helt tilbage på min pik har en ven som siger at han hat kunne hele hans liv også da han var lille jeg har også fået noget cream da jeg var lille som jeg skulle tage lidt tilbage af huden og smøre på af lægen men nu er jeg 14 og kan. Ikke få den helt ned kender i nogen øvelser så jeg kan øve mig på det for ved godt at man skal vakse dig grundigt bag forhuden men det er ikke så nemt når man ikke kan få huden helt tilbage kan i nogen øvelser som kan hjælpe kh den 14 årig dreng

Svar:

Kære dig,

Det er godt, du skriver - jeg kan godt forstå, du er lidt bekymret. Som du skriver, er det rigtig vigtigt, at man vasker sig godt bag forhuden, så derfor er det også vigtigt at kunne trække den tilbage. Man skal gerne kunne trække den helt tilbage i en relativt tidlig alder, og derfor tænker jeg også, at det bedste for dig ville være at tage et smut til lægen - det kan sagtens være du skal have fat i den der creme igen, og at det løser problemet. Det er også vigtigt, at man øver sig, men det må ALDRIG gøre ondt, så du må ikke rive for hårdt.

Igen, så tænker jeg, at det bedste er at prøve at snakke med lægen om det - de ved meget mere. Du kan læse mere om forhud her og her

Jeg håber, du kan bruge mit svar!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål