Mini p-piller

brevkassespørgsmål

Mini p-piller

brevkassespørgsmål af
Alma
17 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Kan man godt stoppe på mini p-piller fra dags dato?

Svar:

Hej

Ja, man kan godt stoppe på mini-piller fra dags dato, altså uden at tage den blisterpakke, du måske allerede er begyndt på, færdig. Du skal dog være opmærksom på, at du kan opleve uregelmæssige blødninger i noget tid efter, at du er stoppet. Man kan godt opleve at få en blødning, der minder om menstruation, ca. 2 dage efter, man er stoppet og så igen senere, der hvor man rigtigt skulle have haft sin mestruation, mens man var på minipiller.

Jeg vil dog anbefale dig at orientere din læge om, at du overvejer at stoppe med mini-piller, eller at du allerede er stoppet. Så kan I evt. få jer en snak om hvorfor, og om der er behov for et andet præventionsmiddel i stedet.

De bedste hilsner,

Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål