Min ven svare ikke når jeg ringer eller skriver til ham

brevkassespørgsmål

Min ven svare ikke når jeg ringer eller skriver til ham

brevkassespørgsmål af
Lucas
10 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hvad skal jeg gøre min ven svare ikke når jeg ringer eller skriver til ham

Svar:

Hej Lucas,

Øv hvor ubehageligt for dig, at din ven ikke svarer når du ringer eller skriver til ham. Når ens ven ikke svarer kan der være rigtig mange grunde: han kan være blevet sur, han kan være ked af det, han kan have travlt, han kan have glemt det, der kan være sket et eller andet hjemme hos ham, der gør, at han ikke har overskud til det, eller der kan være en helt sjette årsag. Uanset hvad er det rigtig ubehageligt, når ens ven ikke svarer én, og man ikke ved hvorfor.

Derfor tænker jeg, at det kan være en god idé at prøve at snakke med ham om, hvorfor han ikke svarer. Det kan selvfølgelig være svært, når nu han ikke svarer, men måske I også ses fysisk nogen gange? Fx i skolen, i SFO'en eller til en fritidsaktivitet. Hvis ikke du ser ham eller du ikke har så meget lyst til at tale direkte med ham, kan du også prøve at tale med nogen af jeres fælles venner. Måske de ved, hvorfor han ikke svarer. Eller også kan du få dem til at spørge ham.

Det er i hvert fald ikke spor rart, når ens ven ikke svarer én som han plejer. Og derfor synes eg også du skal prøve at tale med ham på andre måder, så du kan finde ud af, hvorfor han ikke svarer dig.

Jeg håber du kan bruge svaret og ønsker dig held og lykke!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål