Min svenske onkel

brevkassespørgsmål

Min svenske onkel

brevkassespørgsmål af
Samuel
10 år
Oprettet 5 år 3 uger siden

Hej, jeg er en dreng på 10 år gammel og jeg elsker at spille comuter især fortnite og slikkepinde men de sidste 3 år har min onkel og jeg haft en meget tæt forhold til hinanden og det har på det seneste udviklet sig til noget mere intimt han er begyndt at komme ind til mig om natten med hans slitte læder bælte også begynder han at slikke på mine kinder og hviske svensk til mg i øret han slå ogs lidt med bæltet men jeg kan godt li det vi kysser ogs lidt og sikker på hinandens nipples. er det normalt?

Svar:

Hej Samuel.

Det er rigtig godt, at du skriver til os for det, din onkel gør, det er på ingen måder i orden eller lovligt. Det er helt okay at have et tæt forhold til ens onkel, hvor man kan snakke godt sammen og hygge sig sammen, men det må ikke udvikle sig til, at han kysser dig eller slikker på dig. Det er et overgreb, og det er ikke okay. Det er meget vigtigt at sige, at du ikke har gjort noget som helst forkert! Han er den voksne, og burde vide, hvad der er rigtigt og forkert, og det gør han ikke. Så selvom du måske godt kan lide det, din onkel og dig laver, så burde det slet ikke ske, og det burde han godt vide.

Jeg synes, at det er rigtig godt at du fortæller os om det her, men jeg synes også, at du skal prøve at finde en voksen at fortælle det her til, for det er vigtigt, at din onkel stopper med at gøre det, han gør. Det kan være, at du kan fortælle det til dine forældre eller en lærer eller en anden voksen på din skole. Uanset er det vigtigt, at du ikke går med det her selv. Mange børn, som oplever, at voksne gør ting med dem, som de ikke skal, kan godt skamme sig over det, fordi de er bange for at det er deres skyld at det sker, eller måske skammer de sig, fordi de godt kan lide det, men godt ved, at det er forkert, og derfor siger de det ikke til nogen. Men igen er det bare rigtig vigtigt at sige, at det ikke er din skyld, og det er meget bedre at du siger det til nogen, så det kan stoppe.

Hvis du synes, at det er svært at få sagt til en voksen, så er du meget velkommen i vores 1-1 chat til en snak om, hvordan du kan sige det til en voksen.

De bedste hilsner Karoline

Karolines billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål