Min penis og pubertet

brevkassespørgsmål

Min penis og pubertet

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 3 år 4 måneder siden

Jeg er 12  min penis er kun 5 centimeter slap og nogle mange gange når jeg kigger er den helt skrumpet til mikro og stiv så er den 6-7. Centimeter er bange for jeg ender med at blive den sidste der går i pubetenog er bange for at have den mindste penis

Svar:

Hej med dig!

De fleste drenge går i puberten, når de er omkring 13 år, så jeg tænker ikke, at du behøver at være bekymret over, at du ikke er gået i puberteten endnu. I forhold til længden på din penis, så tænker jeg heller ikke, at du behøver at bekymre dig. Penis vokser, når man kommer i puberteten, og kan faktiske for nogle blive ved med at vokse, indtil de er over 20 år. Så der er masser af tid endnu.

Når det så er sagt, så tænker jeg også, at det er vigtigt at huske, at det ikke er så vigtigt, hvor lang penis er. Jeg ved godt, at der er meget fokus på det, og at mange drenge gerne vil have en stor penis, men det vigtigste er, at man er sund og rask, og at det hele virker, som det skal. På samme måde tænker jeg heller ikke, at det er en konkurrence, hvem der kommer først i puberteten. Det ville i hvert fald være en ærgerlig konkurrence, for man slet selv kan bestemme eller ændre på, hvornår man går i puberteten. Det er vildt forskelligt, nogle går i puberteten sent, og nogle tidligt. Nogle udvikler sig rigtig hurtigt, og andre udvikler sig over flere år. Nogle penisser er lange, andre korte. Nogle er tykke, og nogle er tynde. Nogle lige og andre skæve. Og nogle en blanding af det hele. På den måde er der ikke én normal måde, en penis ser ud på. Det mest normale er faktisk, at alle er lidt forskellige.

Jeg håber, at mit svar kan give dig lidt ro i maven! Du er i hvert fald lige som du skal være, og alt det andet skal nok komme på et tidspunkt.

Mange hilsner,

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål