Min lyse stemme.

brevkassespørgsmål

Min lyse stemme.

brevkassespørgsmål af
oliver
14 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej. Jeg er en dreng på 14 år. Når vi bruger lydoptagelse programer i skolen syntes jeg altid at min stemme er ret lys. Er det bare sådan den er eller bare sådan jeg høre den. Høre andre den på samme måde som mig ? Håber i kan hjælpe.

Svar:

Kære Oliver,

Tak fordi du skriver ind, det er et godt spørgsmål du kommer med.

Når snakker almindeligt og ''hører'' din egen stemme, da vil du fornemme den anderledes. Det er simpelthen på grund af hvor tæt vores mund er på vores ører, og kroppen ændrer derfor på din opfattelse af din egen stemme. Når du derimod optager og høre din stemme, da snyder du din hjerne, og du hører herved din rigtige stemme. Det kan godt være at lyden bliver lidt anderledes alt afhængig af hvor god lydoptageren er og om der er et filter derpå, men ellers er det din rigtige stemme.

Derudover kan jeg se at du er 14 år, og sandsynligvis er godt i gang med puberteten. Undervejs skifter din stemme, af og til flere gange, i takt med at din krop ændrer sig, og især dit adamsæble på halsen. Så det kan godt være at din stemme er lidt lys lige nu, men måske ender den med at være meget dyb om et år eller to. Det må tiden vise!

Håber du har fået svar på dit spørgsmål. Hvis du gerne vil snakke mere om det, eller hvis du har et helt andet, så er du mere end velkommen til at skrive ind igen.

Med venlig hilsen,

Torben(Brevkasserådgiver)

Torbens billede
Torben fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål