Min lærer opsagde os..

brevkassespørgsmål

Min lærer opsagde os..

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Jeg er en pige på 15 som går i 9.klasse. Min kæreste og jeg går i samme klasse, og da vi om ca 14 dage skal gå ud af 9. var der noget vi begge bare altid har syntes tiltrækkende at gøre, at have sex på et af skolens toiletter.... i hver af frugt pauserne bliver alle elever sendt ud, så vi tænkte at der var chancen, vi valgte så at dyrke sex på skolens toilet, lige pludselig kommer jeg til at lave et højt støn, men derefter dæmper jeg mig så self, lidt tid efter begynder jeg så lige så stille at stønne igen, det vi så ikke vidste var at vores kristendoms mandlige lærer havde stået lige ude foran døren, som så havde gået ned og hentet vores fkn engelsk lærer, også bankede hun hårdt på døren og sagde at vi skulle åbne lige nu. Så vi skyndte at hoppe i tøjet og tiede stille, også råbte hun igen hvis i ikke åbner døren åbner vi den selv, så ja vi åbnede den, også så så vi at det var vores egne lærer GUUUD HVOR PINLIGT.. Det var mine ynglings lærer som nu havde hørt min kæreste og jeg have sex..... vi blev revet ned på kontoret og sendt hjem med det samme. Og lige siden den dag har det været såååå akavet for min kæreste og jeg imellem vores lærer, min kæreste joker sådan lidt med det osv, men jeg syntes bsre Drt er volder fkn pinligt, At mine lærer har stået og hørt mig stønne, men må man overhovdet have sex på en offenligt skole? Og hvordan gør man det lige mindre akavet, for syntes hele tiden de har sådan et smøredet smil på, og alle lærerne ver det og snakker om Det...

Svar:

Kære du.

Lad mig starte med at sige, at jeg godt kan forstå, at du synes, at det var akavet. Der er nok ikke nogen, som drømmer om, at deres lærer eller andre voksne skal tage dem i at have sex. Når det så er sagt, så er det også vigtigt at huske på, at sex er en helt naturlig ting, og det er ikke noget, man skal skamme sig over. Der er nogle unge, som begynder at have sex i din alder, og det tænker jeg også, at dine lærere ved.

Du spørger om er lovligt, det I har gjort, og jeg må erkende, at jeg synes, at det er svært at sige. Det virker som en situation, som falder lidt i en gråzone. Der er ikke nogen lov, som siger, at man ikke må have sex offentlige steder, men ordensbekendtgørelsen siger, at man ikke må opfører sig uanstændigt, så det kan forulempe eller forarge andre, og straffeloven siger, at det kan være strafbart at krænke blufærdigheden eller give offentlig forargelse. Det betyder i bund og grund, at selvom det ikke er decideret ulovligt at have sex offentlige steder, så er det heller ikke noget, som man bare kan eller må gøre uden at tage hensyn til andre. Det er altså ikke okay, hvis man har sex steder, hvor der ofte er andre mennesker. F.eks. hvis man er i skoven og man gør det på en befærdet skovsti. Hvis man derimod går tilpas langt ind ind i skoven, hvor folk ikke færdes, og hvor andre ikke vil opdage og være generet af det, så er det okay at have sex i en offentlig skov.

Jeg tænker, at dig og din kæreste har gjort noget, for at andre ikke skulle opdage det, og altså så andre ikke vil opleve forarges eller forstyrres af det, men samtidig så er et toilet på en offentlig skole, måske ikke det bedste sted at have sex, da der ofte er mennesker sådan et sted, som kan risikere at opdage eller høre det. Så jeg tænker ikke, at det din kæreste og dig har gjort er ulovligt, selvom det nok heller ikke var verdens bedste idé. Det er helt naturligt og meget normalt, at man synes, at det kunne være lidt spændende og frækt at have sex et offentligt sted, men til en anden gang, så er det en rigtig god idé at sikre sig, at man gør det et sted, hvor der ikke er nogen, som kommer forbi, uanset om det er offentlig eller privat grund.

I forhold til det her med, hvordan du kan gøre det mindre akavet med din lærer, så tænker jeg, at der er to muligheder. Enten kan du simpelthen lige vende situationen med din lærer, så det ikke er noget, som ligesom hele tiden ligger i luften, når I er i skole. Lige at få sagt "Vi ved godt, det ikke var smart, og det er ikke noget, vi har tænkt os at gøre igen" eller noget i den dur, så den ligesom bliver lukket af, og I kan bevæge jer videre fra det. Den anden mulighed er at grine af det, ligeosm din kæreste gør og så lade det være noget, I har lært af. Du skriver, at I, da du sendte brevet, havde 14 dage tilbage, før I er færdige på skolen, og før I altså ikke skal se den her lærer hver dag, så måske det bare handler om lige at komme gennem den sidste tid og ikke bruge alt for meget krudt og energi på det.

Jeg tænker, at det er op til dig, hvad du har mest lyst til at gøre, men jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej og give dig ro i maven. Ellers er du velkommen til at kigge forbi vores 1-1 chat.

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål