Min klasselærer del 2

brevkassespørgsmål

Min klasselærer del 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Den her besked handler om det jeg ik noget at skrive færdigt på min gamle besked om min klasselærer! (Min finger smuttede og kom til at sende den afsted til jer! UPS UNDSKYLD)  (Hvis i overhoved fik den men hvis ik i fk min anden besked så håber jeg det stadig vil give mening)

Vi var noget til den anden ting min lærer gjorde: (altså vi var bare igang med at lave film oppe i skolen og så var det at en af mine venner forslog om der ik kunne komme ildefekter ind i filmen, for sådan noget kan min ven klippe ind i film, og det var der meget uenighed om! Så jeg rakte hånden op og spurgte “kan vi ik gøre det sådan at dem der har skrevet filmen kan snakke med min ven om det?” Og så sagde min lærer “det kan de da godt“ også gik de ud og snakkede. Og så sagde min lærer “Ej (min navn) det var jo ik særlig klogt det der! For dem der har skrevet kan jo ik sige NEJ til (min vens navn) for han har jo en al for stærk personlighed” og jeg tænkte bare okay hvad... hvorfor er det min skyld lige pludselig... det var da min lærer der sendte dem ud og snakkede om det! Og min lærer blev bare vildt sur på mig for det var ÅBENBART min skyld? Jeg forslog det jo bare hun kunne jo bare sige at det synes min lærer ik at de skulle!!!)

Der har været mange andre  ubehagelig episoder angående min klasselærer... kan lige fortælle lidt om en ting der skete i sidste uge tror jeg det var! Altså en fra min klasse (lad os kalde hende Sofie) så Sofie her hun havde lavet en fejl i en plan vi skulle bruge i skolen som hun først havde set den dag om morgenen. Og det sige Sofie så helt stiller og roligt og så er det at min lærer bliver vildt sur og siger hvorfor hun dog ik havde gjordt det der hjemme (Sofie kunne ik lave det der hjemme for hendes pc var gået i stykker) og så siger min lærer lige pludselig sådan “Nåååårh hvor er det synt for dig at du ik kan lave dine ting var! Nååååårh hvor er det syn at din Pc ik virker!“ på en vildt  nedværdigende mode!!! Og lidt senere går min lærer ned og hvisker i Sofies øre “jeg synes ik det er okay at du bruge dine metoder til at få mig til at få dårlig samvittighed”

Så det var lidt nogen oplevelser der er sket her forleden!!! Og jeg kan virkelig ik lide det! Har ik lyst til at tage i skole længere! Er faktisk lig mange for min lærer!!! Og jeg er ik den eneste der har det sådan... næsten hele min klasse er bange for hende!!! Og vores forældre ved det godt og min mor siger “så laver jeg altså et forældre møde med hende og fortælle at I (min klasse) ik synes det er rart” og jeg er sådan ”nej mor det må du ik!” For jeg er bange for hun så går efter mig fordi min mor så ville have fortalt det hele! Men der er en anden lærer som godt ved det og hun har snakket med ledelsen om det men der sker ik noget som helst! Der er stadig mega stor chance for vi skal have vi stadig skal have min lærer! Jeg bare gerne ha der sker noget NU!!! For det her har stået på i 2 år nu og jeg gider ik mere??

så min spørgsmål er: hvad skal jeg gøre?

Det er fulder rigtig meget for jeg gider jo ik i skole begrund af min lærer!!!

KH ulykkelig pige

Svar:

Kære Ulykkelige Pige

Jeg ledte men kunne desværre ikke finde dit tidligere spørgsmål, så jeg ved ikke, om du måske har ret i, at det kan være forsvundet et sted i Cyberspace, men ud fra det du fortæller i det her brev, så er det tydeligt for mig, at du er enormt frustreret og træt af situationen.

Jeg tænker, at det er en rigtig skidt ting, hvis din klasselærer faktisk gør, at du slet ikke har lyst til at gå i skole, for det er så vigtigt, at man kommer i skole og får lært det, man skal for at kunne komme videre og få den uddannelse, man drømmer om. Derfor er det rigtig vigtigt, at der bliver gjort noget.

Det er rigtig godt at høre, at du har snakket med både en anden lærer og dine forældre om det. Jeg kan godt forstå, at du ikke vil have, at din mor indkalder til et møde med din klasselærer som det første, så måske du til en start kan prøve at tage fat i den her anden lærer igen, og høre hvad der bliver gjort for at løse situationen. Hvis du stadig ikke føler, at det hjælper, så kan det måske også være, at du og/eller dine forældre selv kunne tage en snak med ledelsen uden, at din klasselærer er til stede.

Hvis det stadig ikke hjælper, så må I igen overveje, om det desværre er nødvendigt at indkalde til et møde, hvor jeres klasselærer kan få at vide, at der er noget, som ikke fungerer. Jeg kan godt forstå, at den tanke bekymrer dig, men husk på at det er noget, som dine forældre gør for at hjælpe dig, og de er der også for at hjælpe dig bagefter, hvis nu tingene stadig ikke bliver bedre, eller hvis du føler, at tingene faktisk bliver værre. Så det er ikke fordi, at du bagefter vil stå helt alene med tingene.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig lidt på vej i den her svære situation. Ellers er du velkommen til at kigge forbi igen!

Jeg sender mange gode tanker din vej!

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål