Min kæreste ser porno

brevkassespørgsmål

Min kæreste ser porno

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Oprettet 3 år 6 måneder siden

Hej. Jeg er flyttet sammen med min kæreste for to måneder siden, vi har været sammen i 1,5 år. Vi har i de sidste to måneder, ja siden vi flyttede sammen, døjet med virkelig mange problemer. Jeg har siden, at vi er kommet herover haft det rigtig svært med, at jeg føler at han har mistet interessen i mig og vores forhold. Vi har altid været helt over hinanden og ville hinanden rigtig meget sexuelt (oftest var han klar hele tiden men det var jeg ikke helt hehe), men siden vi ef flyttet herover er hans interesse i mig stoppet men på en mærkelig måde. Han siger stadig at han elsker mig og gerne vil mig, men han har meget svært ved at få udløsning, holde penissen oppe under sex, og har i det hele taget virkelig været tilbageholdene med at tage initiativ til noget. Den eneste måde at han har kunne få udløsning var under handjob eller blowjob. Vi har før vi flyttet herover været meget sådan begge to, "ingen af os ser porno for vi har sex mange gange om dagen allerede, så hvorfor overhovedet? Når man har lyst til hinanden hele tiden", men nu er vi flyttet sammen og han har mistet interessen drastisk i mig sexuelt, er bange for at han ser porno og det er det der skyldes det, jeg har spurgt ham og han sagde at han ikke så porno, og at han ikke havde noget ift. hans problemer med at få udløsning af sex... jeg går simpelthen rundt med den værste fornemmelse i maven om at han ser porno nu og bare nægter at fortælle mig det, fordi jeg virkelig synes det er ulækkert og kvindenedgørende, og jeg går virkelig rundt med den værste følelse i maven, fordi han siger at der intet galt er og at helt vildt gerne vil mig men efter sådanne snakke følger der desværre intet held med..

Svar:

Hej dig,

Hvor er det dejligt for dig, at du er flyttet sammen med din kæreste. Men jeg kan forstå på dit brev at der nogel ting som har ændret sig, som du undre dig over. Når man flytter sammen med en partner er det helt normalt, at der er nogle ting som ændre sig. Man får en hverdag sammen og dermed kan det hurtigt opleves som kedeligt, eller fremkalde en følelse af manglende interesse, hvis begge parter ikke afsætter tid til det. Det kan i f.eks gøre ved at sætte en aften af til jer to, hvor i kan gøre nogle af de ting, som i gjorde i starten af jeres forhold, eller gå ud og spise, gå i biografen eller bare holde en hygge aften derhjemme. Det vigtige her er ikke, hvad i laver men at i bruger tid sammen.

I forhold til de udfordringer du/i oplever i forbindelse med jeres sex, det er igen ikke unormalt, at der kan komme perioder i ens forhold, hvor sexlysten ændre sig og det behøver ikke at betyde, at det er ens partner der er skyld i dette. Mange kan opleve et fald i deres sexlyst, hvis der bl.a. er andre ting som fylder meget som økonomi, eksamen, job. Jeg ved ikke om i har prøvet at snakke om det det? Men det er en balancegang, for hvis du gentagende gange presser på med, hvorfor han ikke kan få udløsning eller om det er dig som der er noget galt med. Dette kan desværre medføre at han vil komme til at tage endnu mere afstand til dig og det skulle der jo helst ikke ske. Du siger at han har svært ved at holde hans rejsning når i har sex, det kan også sagtens være derfor han ikke har lyst til sex, fordi han er flov over, at han ikke kan tilfredsstile dig. Så med andre ord at det altså ikke er dig som er problemet, men at der nogle andre ting som gør, at din kæreste ikke har lyst til sex.

I forhold til porno, findes der et hav af virkelig meget forskelligt porno og det er en almindelig ting at se både som mand eller kvinde. Her tænker jeg, hvis du har mod på det,  at i måske kunne snakke om, hvad i hver især godt kan lide  og ikke kan lide og måske finde noget du ikke finder kvindenedgørende eller ulækkert. Det er heller ikke fordi i skal komme til enighed angående porno, men hvis i kunne få en dialog omkring, så du ikke skal gå rundt og have ondt i maven over det.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Fabienne

Fabiennes billede
Fabienne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål