Min bror slår mig

brevkassespørgsmål

Min bror slår mig

brevkassespørgsmål af
Sasha
11 år
Oprettet 4 år 8 måneder siden

Hej,

jeg er en pige på 11 år. Min bror har det med at slå mig når jeg siger noget han ikke kan lide, det ender tit med at jeg løber op på mit værelse og græder. Mens min mor prøver at fortælle ham igen og igen, at det ikke er en god ide at slå. Han er selv en dreng på 9, så jeg er faktisk både ældre og støre end ham.

(Men jeg kunne aldrig finde på et slå min bror, det og også en af grundene til jeg altid taber når vi ✌"kæmper"✌.)

Han siger at grunden til at han slår mig er fordi "han ikke har andet forsvar, imod det jeg siger."

Det forstår jeg så ikke. Han spiller nemlig altid smart foran sine venner. Lige nu ringede han foreksempel til sin ven og sagde:"nu skriver hun igen til den der hjemside at hendes bror slår hende (grin grin)? ."

Han har også mange gange kaldt mig for idiot, lortemåge eller lortesøster.

IMENS jeg skrev den sidste paragraf, ringede han til min mor og sagde:"hun skriver alt muligt der ikke passer mor!"

Men jeg tror det var det håber virkelig at I kan hjælpe.

Svar:

Kære dig,

Det lyder som om, det der sker mellem din bror og dig virkelig går dig på. Det kan jeg virkelig også godt forstå, for det er aldrig rart at skændes, og det er enormt ubehageligt, når den anden gør noget, man virkelig ikke kan lide. Det er aldrig ok at slå, bare fordi man ikke er uenig eller ikke ved hvad man skal sige. Det kan være rigtig svært for nogle at finde ud af, hvordan de skal reagere, når de føler sig pressede, og jeg forestiller mig, at det er lige præcis det, der sker for din bror. Det kan være svært i hans alder at styre, når man bliver ked af det eller vred, og her kan man komme til at gøre nogle dumme ting - for eksempel at sige grimme ting eller slå. Det er ikke okay, og man skal lære at håndtere sine følelser på en måde, hvor det ikke sårer eller skader den anden. Det lyder som om, det er noget, din mor virkelig prøver at lære din bror. Jeg er rigtig glad for, at din mor hjælper dig, og jeg tror, det er vigtigt, at du snakker om din mor om det, så hun kan fortælle din bror, hvor ked af det, det gør dig, når han slår dig.

Jeg håber, du kan bruge mit svar.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål