Mig og min kærester

brevkassespørgsmål

Mig og min kærester

brevkassespørgsmål af
Kasper
12 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Jeg har en kæreste og vi har spring ud af det vi har fortalt det til hele klassen men var det en god ide eller ik? Der er en god og en dårlig den god er så skal man ikke lyve og den og den dårlige er man bliver drillet fx vi skulle ud i sandkassen og så var der nogel fra vores klasse og de kaste sand på også og sagde i skal giftes og det var ikke så sjov men vi har sagt til hinanden lige maget de sig slå vi aldrig op men det sker ofte

Kh mig

Svar:

Hej dig.

Først vil jeg gerne sige, hvor er det dejligt, at du har fået en kæreste. Derefter vil jeg sige, hvor er det er modigt af jer, at I har fortalt det til jeres klasse.

Du/I er 12 år, så det med kærester er stadig ret nyt for jeres alder. Når man er 12 år, kan der være stor forskel på, om man er klar til at få en kæreste, og så er det alder, hvor der sker meget i forhold til puberten.

Det kan godt lyde som om, at det med kærester er nyt for dem fra din klasse, og det kan være derfor de driller. De er måske selv usikre  eller måske misundelige, fordi de også gerne vil have en kæreste. Jeg kan godt forstå, at det ikke er rart at blive drillet, fordi man har fået en kæreste, og derfor håber jeg, at I har nogle voksne I kan gå til, hvis du/I oplever, at drillerierne fortsætter. Det er meget vigtigt, at det er altid okay at sige fra uanset, hvorfor man synes noget ikke er sjovt.

Jeg håber, atdu kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Fabienne

Fabiennes billede
Fabienne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål