Menstruation

brevkassespørgsmål

Menstruation

brevkassespørgsmål af
Amalie
14 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hej

jeg skal snart være sammen med min kæreste og vi har snakket om at vi skal have sex men jeg har min mens den weekendt kan jeg på nogen måde udskyde min mens (er ik på p-piller)

håber i kan hjælpe mig

Svar:

Hej Amalie

Mange tak for dit spørgsmål her i brevkassen.

Jeg tror, at mange piger kender følelsen af, at menstruationen kan komme på et rigtig  skridt og ubelejligt tidspunkt.

Hvis ikke du er på p-piller, så kan du desværre ikke selv udskyde og styre din menstruation bevidst. Dog kan ens cyklus blive påvirket hvis man fx har mange bekymringer, er stresset eller lignende.

Hvis dig og din kæreste stadig har mod på at have sex selvom, at du har din menstruation når I skal ses, så kunne det være en mulighed for jer, at have sex i badet. På den måde skal I ikke bekymre jer om, at det sviner eller andet.

Jeg håber at du og din kæreste finder ud af det.

Venlig hilsen

Sara

SaraSs billede
Sara fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål