Menstruation

brevkassespørgsmål

Menstruation

brevkassespørgsmål af
Molly
12 år
Oprettet 3 år 7 måneder siden

Hej så jeg er 12 år og jeg troede lige at jeg havde fået mens får ca 5 dage siden der var kun lidt blod men jeg har ik haft mens siden jeg havde det heller ik om aftenen samme dag så har jeg fået mens? Jeg var bare ret sikker på jeg havde

Svar:

Hej med dig Molly

Det kan sagtens være, at du har fået din menstruation, også selvom at det ikke varede særlig længe. De første par gange man får sin menstruation, så kan det godt være meget lidt blod, som kommer, og det kan skifte helt vildt, hvor tit det kommer. Så der kan gå kort tid måske kun et par uger, men der kan også gå et par måneder. Det er helt normalt, fordi din krop lige skal vende sig til at have menstruation. Med tiden så vil det kommere mere og mere på det samme tidspunkt om måneden og det vil også vare ca. lige længe hver gang. Nogle bløder i et par dage, imens andre kan bløde i en uges tid. Det er forskelligt fra pige til pige.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at kigge forbi igen.

De bedste hilsner

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål