Mens

brevkassespørgsmål

Mens

brevkassespørgsmål af
Den 12 årige.
12 år
Oprettet 6 år 2 måneder siden

Hej Jeg har ikke fået mens endnu og jeg onanere noglegange og jeg vil bare høre om onani forsinker ens mens??

Svar:

Hej 12 årige

Det er rigtig godt du spørger, når du er i tvivl.

Menstruationen kommer, hos de fleste i 12-16 års alderen. Det er altså fuldstændig almindeligt at du ikke har fået den endnu.

Når man kommer i puberteten, ligesom du nok lige er begyndt at komme, er det også helt naturligt at onanere. Onani er både en sund og god måde til, at lære sin krop og sin lyst bedre at kende. Og der er ingen sammenhæng mellem onani, og menstruation. Lige meget hvor meget, eller hvor lidt, du onanerer, har det ingen betydning for hvornår din menstruation kommer.

Håber du fik svar.
Venligst Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål