Mad

brevkassespørgsmål

Mad

brevkassespørgsmål af
Lea
22 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej, jeg har et problem med at få spist nok. Jeg er ret tynd og ville faktisk rigtig gerne tage mere på. Jeg synes ikke mad er ulækkert og har intet problem med tykke lag af smør og fedt. Selvom jeg føler mig sulten og har ondt i maven har jeg ingen appetit eller lyst til at spise. Desuden kan der ikke være ret meget i min mave af gangen. I løbet af dagen kan jeg godt glemme at spise. Det er blevet så slemt at jeg tager mad med ind på mit natbord om natten, så hvis jeg vågner af ondt i maven og sult kan jeg bare lige nappe en gullerod eller en skive rugbrød. Der er særlig slemt når jeg har travlt. Jeg får ondt i hovedet og mine muskler bliver meget hurtigt trætte. Jeg har undersøgt hvad det ville koste at tage til en diætist der kunne give inspiration til hvad jeg kan spise og måske lave en kostplan, men det koster mange penge og er en dyr mulighed, når man er på SU. Nogle gode råd til hvordan det kiunne blive lettere at spise nok og varrieret?

Svar:

Kære Lea

Jeg synes du skal tage til din egen læge og få en snak om dette. Kan være han/hun synes du skal have lavet nogle undersøgelser. Måske man kan finde en årsag til din manglende appetit. Og alt efter hvor længe det har stået på skal du måske have taget nogle blodprøver. Herefter kan din læge hjælpe dig med rådgivning om kost.

Håber du kan bruge mit svar

Alt det bedste Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål