lyske smerte

brevkassespørgsmål

lyske smerte

brevkassespørgsmål af
christine
15 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

hej

jeg er en pige på 15 år der har haft smerter i min lyske i flere år når jeg dyrker sport eller når jeg har mensturation min lysker siger også normalt knæk 5 gange om dagen jeg har før været både til fysseterimpørt og læge og ingen af dem ved havd der er galt og  jeg selv ved overhovedet ik hvad det kan være og håber i måske har en ide

Svar:

Hej Christine

Tak for dit spørgsmål.

Jeg kan forstå, at du har haft lyskesmerter i flere år ved bevægelse og ved menstruation. Din fysioterapeut og din egen læge har ikke kunnet forklare hvad det skyldes og nu håber du vi kan.

Det er svært at sige uden at have undersøgt dig selv. Umiddelbart kan der være tale om flere forskellige ting. De smerter du har ved bevægelse kan stamme fra muskler eller sener. Enten hvis du træner for meget eller hvis du træner på en ny måde. Knæk kan være fra en sene, der glider forbi en knogle fx i hoften. Smerterne du har ved menstruation, er med stor sandsynlighed menstruationssmerter. Prøv at skrive ned i en kalender hvornår du får smerterne og hvor længe de varer. Begge slags smerter. Måske du på den måde selv kan nå frem til en forklaring. Generer smerterne dig kan du gå til din egen læge igen. Det vil være en hjælp for din egen læge, hvis du medbringer din kalender.

Håber du kan bruge svaret til noget.

Med venlig hilsen Marco

Marcos billede
Marco fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål