Døgner?

brevkassespørgsmål

Døgner?

brevkassespørgsmål af
A
14 år
Oprettet 7 år 7 måneder siden

Hej.Jeg er nød til at vide.. Kan man godt én gang. Kun én gang. Holde en døgner? Fx, for at se film henover natten med vennerne. Jeg har hørt noget med at man kan blive tyk, hvis man ikke sover. Øhmm... :( Jeg er meget bogstavelig-forstående og er bange for at vågne op mega fed.. :( Men skader det en enkel nat?

Svar:

Hej med dig

Ja, det kan du sagtens gøre.

Det er helt rigtigt at søvnen har betydning for vægten. Hvis man generelt sover for lidt kan der ske ændringer i kroppens forbrænding der giver større sisiko for at man over længere tid har større risiko for at blive overvægtig.

Men det handler om hvis man sover for lidt hver dag.

En enkelt døgner ind imellem sker der ikke noget ved, så det kan du roligt kaste dig ud i.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål