Hvordan

brevkassespørgsmål

Hvordan

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

hej cyberhus! hvordan kan jeg slette det fra nettet mener spor eller hvad man nu kalder det s andre ikke se det?

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.

Når du surfer på nettet efterlader du nogle "midlertidige internetfiler" og en historik eller oversigt, der fortæller hvor du har været med din computer. Det kan være fint nogle gange, hvis man ikke lige kan huske navnet på den fede side, man besøgte i går. Andre gange er det dog rart at kunne surfe uden andre kan se hvor man har været.

Du kan let slette denne historik ved at gå ind i internetindstillingerne i din browser (Internet Explorer, Firefox, Chrome osv). Hvis du ved på forhånd, at du gerne vil surfe privat, har de fleste browsere også en funktion, der hedder 'privat browsing'. Den findes typisk under 'funktioner'. Vælger man den, kan ingen efterfølgende se, hvor man har været. (på nær din internetudbyder - men de skal have en dommerkendelse)

Det allernemmeste du kan gøre er at downloade et lille program, der rydder op efter dig. På den måde behøver du ikke sætte dig ind i ret meget. Programmet klarer det for dig. Et godt og gratis program til det kunne være CCleaner - det finder du her . Download og installer - kør herefter programmet. Helt simpelt.

God fornøjelse med det

Mvh Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål