Hvad er spam?

brevkassespørgsmål

Hvad er spam?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hejsa Jonas. Jeg tænker nogen gange hvad er spam? altså jeg tror det er noget hvor man skriver 3 eller derover sætninger som er Ligegyldige vil bare være 100% sikker. Tak :D

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå at du bliver i tvivl om, hvad spam betyder. Man bruger ordet mere og mere om alt muligt. Det er rigtigt at spam efterhånden godt kan betyde tekst som er ligegyldigt for en. Dvs mails, sms'er eller andet som er uinteressante eller uønskede.

Oprindeligt er spam faktisk et engelsk ord for halvdårlig dåsekød. I dag bruger man for det meste ordet om uønskede reklamemails, der lokker dig at klikke ind på fup-annoncer eller pornosider.
Du kan finde en mere præcis forklaring på Spam på den danske Wikipedia side.

Vores vejleder i Cyberhus' it-værksted, Michael, har skrevet lidt om spam HER
Her finder du også et par gode råd til hvordan du undgår alt for meget spam i din indboks.

Med venlig hilsen

Jonas