Hej

brevkassespørgsmål

Hej

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Okay ved ikk' om jeg skal spørge her men.. Ved du om der er nogle gode sider hvor man kan møde ny personer?! Jeg er 12 næsten 13 :/

Svar:

Hejsa

Tak for dit spørgsmål.

Du skriver ikke om du er pige eller dreng. Derfor får du lige et par anbefalinger til begge.

Når du er 12 (snart 13) er der efterhånden mange sider du kan bruge til at være social med andre unge.
Du skriver "møde nye personer". Hvis det handler om at møde mennesker du ikke kender i forvejen, så findes der eksempelvis Habbo, hvor man kan være sammen med tusindevis af andre unge uden at man behøver at vise hvordan man ser ud. Man har det der hedder en avatar (en slags figur) i stedet for et rigtigt billede. Det samme gælder Moviestarplanet og Gosupermodel, hvor man kan skrive med andre mens man spiller spillet. Du kan også prøve Arto, hvor man kan oprette en profil og skrive med fremmede og bekendte i gæstebøger og meget andet.

Hvis du har bestemte interesser findes der også en masse sider, hvor man kan dyrke sin hobby med andre. Eksempelvis de mange "gallerier" - scootergalleri, kattegalleri osv. Du kan finde oversigten over gallerier på BaBoom.dk

Endelig er du jo også ved at være gammel nok til at have en profil på et eller flere af de mange sociale netværk. F.eks. Facebook. På Facebook er man dog mest sammen med folk, man kender i forvejen. Men det ved du måske allerede?

Ellers er det et godt tip at google det du interesserer dig for. På den måde kan du finde frem til chatrum og netværkssider, hvor du kan finde mennesker med samme interesser. Det er dog vigtigt, at du er forsigtig når du begynder at opsøge fremmede på nettet. Lad være med at give for meget af dig selv. Hold personlige oplysninger for dig selv og lav en regel om, hvordan du viser dig selv på billeder osv.

God surflyst!

Mvh Jonas