Facebook?

brevkassespørgsmål

Facebook?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Jeg ved ikke hvad facebook er? Kan du skrve hvad det er..?? Please hjælp mig, jeg tror jeg er den eneste der ikke ved det..

Svar:

Hej med dig,

Jeg kan godt forstå du er nysgerrig over at vide, hvad Facebook er, for der er rigtigt meget snak om Facebook i medierne og måske også i din klasse.

Facebook er det der kaldes et socialt netværk på nettet, altså lidt ligesom dig og dine venner kan siges at udgøre et socialt netværk i det virkelige liv. I har måske en blå bog på skolen, hvor der er billeder af eleverne, og Facebook startede på samme måde på en skole i USA.

På Facebook har man en profil, hvor man kan have billeder, skrive statusopdateringer, vise sine interesser eller spille spil. Det særlige ved Facebook er at man ikke kan se alle der har en profil, men kun dem der er venner med dig, og som du har tilføjet. Man vælger altså selv, hvem man vil dele sine billeder med eller skrive statusopdateringer til.

Facebook er en rigtig god måde at holde kontakt til dem, man ikke lige ses med til daglig, som en ven der er flyttet eller et familiemedlem i den anden ende af landet. Det kan man selvfølgelig også gøre ved at ringe til dem, men Facebook giver mulighed for at følge lidt med i deres dagligdag uden at skulle ringe op.
Måske er det lidt svært at forstå hvad "statusopdateringer" eller "profil" indebærer, så du kunne måske få lov til at kigge over skulderen på en ven, når han eller hun næste gang på Facebook. Det er altid lidt lettere at forstå begreberne, når man ser det i praksis.

Mvh. Jonas/Christian