❤️

brevkassespørgsmål

❤️

brevkassespørgsmål af
Bøllemis
13 år

er det okay at sende nudes

Svar:

Hej med dig :-)

Når du er under den seksuelle lavalder (15 år) må du hverken tage eller dele intime billeder og video. Det handler blandt andet om en dansk lov, som fokuserer på deling af børnepornografi. Der må aldrig produceres intime billeder af børn under 15.

Selvom en kæreste eller en anden person har tilladt at du sender et billede, er det stadig ikke i orden at dele. Som barn kan det være rigtigt svært at gennemskue konsekvenserne af en sådan deling.

Det er dårlig stil at opfordre eller give tilladelse til at modtage nøgenbilleder. Du skal aldrig tillade at andre presser dig til det eller føle, at du BØR sende intime billeder.

Du kan læse mere om, hvad man må ift til at dele nudes på Sletdet.dk

Venlig hilsen Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål