liderlig i varmen

brevkassespørgsmål

liderlig i varmen

brevkassespørgsmål af
Malou
14 år

Hej. Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men kan varmen ha noget og gøre med at man føler sig liderlig hele tiden? Jeg har virkelig lyst hele tiden? Har på fornemmelsen at mine veninder har det på samme måde, men tør jo desværre ikke spørge dem. Vi gå jo rundt i så lidt tøj som muligt. Små shorts og tynde t-shirts eller toppe. Kan det ha noget med det at gøre? Det kan godt være lidt anstrengene at være konstant liderlig. Kan jeg gøre noget? Håber ikke, I synes det er for dumt spurgt. Hilsen Malou

Svar:

Hej Malou

Tak for dit spørgsmål her i brevkassen - det er bestemt ikke et dumt spørgsmål du stiller. Som du selv skriver kan det jo sagtens være at der går mange rundt med samme spørgsmål som dig, fordi de også føler sig mere liderlige her i varmen.

Du forklarer faktisk rigtig fint selv, at det kan skyldes at alle pigerne har korte shorts på og t-shirt. Det kan helt sikkert godt gøre at man føler sig oftere liderlig, fordi pigerne viser mere hud end de gør i vinterperioden. Der er derfor meget naturligt at føle sig mere liderlig i sommervarmen.

Jeg kan godt forstå, at du synes det er anstrengende og hårdt at være liderlig konstant. At blive liderlig er en naturlig proces for kroppen, som du desværre ikke kan forhindre eller stoppe på nogen måde. Man kan sige at det er din krops måde at reagere på, når du ser noget som gør dig særligt glad og tændt. Det er derfor også meget sandsynligt at de andre drenge i klassen også føler sig mere liderlige for tiden, fordi deres kroppe også reagerer naturligt på at se pigerne med mindre tøj på.

Jeg håber at det var nok svar på dine spørgsmål

Venlig hilsen
Annemette

Annemettes billede
Annemette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål