Lesbisk sex

brevkassespørgsmål

Lesbisk sex

brevkassespørgsmål af
mig
15 år
Oprettet 3 år 9 måneder siden

Hej:)

Jeg er til piger og har altid vidst at jeg var til piger. Men jeg har det bare så mærkeligt omkring sex med en pige. Jeg kan gøre alt seksuelt på den anden partner men ikke når det er omvendt, for så ville jeg slet ikke være tryk overhovedet. Hvis hun f.eks prøvede at give mig finger eller slikke mig så ville jeg ikke kunne, men hvis det var en dreng der gjorde det istedet så kunne jeg godt. Hvorfor har jeg det sådan???

- Hilsen mig

Svar:

Kære dig.

Mange tak for dit brev.

Jeg tror, at det er helt naturligt, at man har mange tanker og bekymringer om, hvordan sex er og hvorfor man har det på den ene eller anden måde, når man har sex. Ud fra det du fortæller og beskriver, får det mig til at tænke på, om du har prøvet at have sex med en pige, som du kender godt og er tryg ved? Hvis du lærer en person at kende før I har sex, vil du måske bedre kunne slappe af og nyde det. Jeg tror, at det er meget almindeligt, at det kan være svært at slappe af og give slip under sex, hvis man ikke kender hinanden så godt. Når man ikke kender hinanden så godt, kommer man måske nemmere til at blive meget bevidst om sig selv, hvordan man ser ud, hvad man gør, hvilke lyde der kommer ud osv. osv. Nogle af disse selvbevidste tanker vil måske komme lidt i baggrunden, hvis man er mere tryg ved den person, man skal have sex med.

Det er måske også godt at huske, at der er mange forskellige måder at have sex på. Og at det er noget, man finder ud af sammen med sin partner. Det er vigtigt, at man snakker en masse sammen, fortæller og viser den anden, hvad man godt kan lide, og hvad man har lyst til. Man kan ikke læse hinandens tanker, og derfor er det afgørende, at man også snakker sammen, før, under og efter sex. Jeg vil også råde dig til, at mærke efter, hvad du er klar til og hvad du har lyst til, når du skal have sex. Måske er det okay, at det er dig der starter med at gøre de seksuelle ting på din partner, hvis det er det, du har det bedst med lige nu? Og måske er det helt okay, at I venter lidt til at det bliver din tur, og at du først kan tage imod og slappe af, når du lærer en partner lidt bedre at kende?

En idé kan også være, at du udforsker dig selv og din krop lidt mere, før du har sex. Hvis du kender din egen krop lidt bedre, kan det måske også få dig til at slappe mere af og hvile mere i din krop og give dig lyst og mod til, at tage imod de ting, som din parnter gør. Husk igen at det vigtigste er, at du kun gør de ting, som du har lyst til. Der er ikke noget forkert i, at have brug for at tage det stille og roligt og gå lidt langsommere frem. Tværtimod er det bedre, at man kun gør de ting, som man er klar til og har lyst til. Så bliver oplevelsen sikkert bedre for begge parter.

I forhold til dine tanker omkring at du godt kan slappe af hvis det er en dreng du gør det med, kan en idé være, at du skal udforske om du måske er til begge køn? Man kan sagtens tænde på både piger og drenge, så det kan være, at det er tilfældet for dig? Du kan overveje at prøve dig lidt frem og finde ud af, om du kun er til piger, eller måske begge køn. Og husk igen kun at gøre ting som du har lyst til og som føles trygt.

Jeg håber, at du kan bruge svaret. Held og lykke med det!

Mange sommerhilsner fra

Laura.

Lauraaaaas billede
Laura fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål