Lesbisk?

brevkassespørgsmål

Lesbisk?

brevkassespørgsmål af
Pige på 13
13 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej

jeg har dennebher meget gode veninde. Vinder tætte og har det sjovt sammen.

Jeg har nogle rigtig store bryster, som hun kan lide at røre ved. Og jeg elsker også at hun røre ved dem, og hun gør det tit. Hun har en meget god krop som jeg elsker at kigge på. Og en da hvor vi var hjemme hos hende, skulle vi sove sammen, men lige pludselig ligger vi os i sengen, og oven på hinanden. Vi har gjordt nogle af de her ting tit, og jeg ved ikke helt hvad der sker. Men altså som sagt - hun røre tit ved mig, og jeg har det fint med det.

men jeg vil også høre. Er det muligt at vi kunne have en form for sex, selvom at Vi er 13? Altså hvor vi røre ved hinanden og sådan?

Svar:

Kære dig,

Det er dejligt at høre, at du har en god veninde, som du er glad for. Der er ingen regler for, hvordan man er veninder, man kan være veninder på rigtig mange forskellige måder. Det er helt naturligt og normalt, at I begynder at interessere jer for sex i jeres alder. Jeres kroppe udvikler sig hurtigt, og det er spændende at udforske både egen krop og andres kroppe. Det kan man sagtens gøre med en veninde - det vigtigste er bare, at man er tryg og kan lide den person, man gør det med.

Det er naturligt og sundt at udforske sin seksualitet, og det er som sådan ikke nødvendigt at putte den i en kasse. Du behøver ikke vide, hvad du er til lige nu - det kan du bruge hele livet på at finde ud af. Du skal bare huske at mærke efter og kun gøre det, du selv har lyst til.

Der er mange forskellige måder at have sex på, det er noget man finder ud af sammen med sin partner. Det er vigtigt, at man snakker en masse sammen, fortæller og viser den anden, hvad man godt kan lide. Vi kan ikke læse hinandens tanker, derfor er det afgørende, at vi snakker sammen, når vi har sex. Husk at mærk efter, hvad du er klar til og hvad du har lyst til. Der er ingen grund til at skynde sig, I har hele livet.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du kan læse mere om seksualitet og sex her

Kærlig hilsen

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål