Læbepiercing

brevkassespørgsmål

Læbepiercing

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hey jeg er tretten og vil gerne have en piercing i siden af underlæben (en ring) må man godt få en når man er tretten?

Svar:

Hej med dig

Rigtig godt du skriver og spørger. Det er ikke altid nemt at finde ud af reglerne på det område.

I Danmark findes der faktisk ikke nogen lovgivning omkring alder og piercinger. Det betyder, at alle, uanset alder, kan få en piercing, og selv bestemme hvor. Som udgangspunkt er det derfor lovligt for dig at få en picering i underlæben som 13-årig. Når jeg skriver, at det i udgangspunktet er lovligt for dig som 13-årig, er det fordi, at mange piercere selv vælger at lave nogle retningslinjer for, hvor gammel man skal være før end de vil lade dig pierce hos dem. Du kan altid prøve at undersøge den enkelte piercers retningslinjer på deres hjemmeside eller gå ind i butikken og spørge.

Nu skriver du ikke om du har snakket med dine forældre om, at du gerne vil have en piercing, men hvis ikke du har det, vil jeg råde dig til at tage en snak med dem inden du gør noget. Når man er under 18 år, er man nemlig umyndig, og det er forældrene, der har ansvaret for deres barn. Flere steder er der derfor regler om, at man skal have mor eller far med for at blive piercet, og det vil derfor være godt at snakke med dine forældre, så i kan blive enige om, at det er en god ide.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner

Maren

Marens billede
Maren fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål