Kugler i brystet

brevkassespørgsmål

Kugler i brystet

brevkassespørgsmål af
Jeppe
16 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Hej, jeg er en dreng på 16 år og har en slags hårde kugler i mit højre bryst. Jeg har haft dem i 1-2 år, og det er begyndt at blive træls da det ligner at jeg har bryster i den ene side.

Gidder ikke sige noget til min mor eller far, da jeg synes det er meget tabubelagt. Og jeg har aldrig set eller hørt om nogen der har haft det. Tror bestemt ikke det er manboobs eller brystkræft, men ved det ikke.

Svar:

Kære Jeppe

Det lyder som om du, som så mange andre mænd, har en smule brystkirtelvæv. Jeg vil starte med at sige at det er helt normalt. Det kan være generende for nogen, især hvis kirtelvævet vokser. Jeg synes ikke du skal være bange for at sige noget til dine forældre, især hvis det kunne lette lidt at få snakket med nogen om det. Du kan altid bestille en tid hos din egen læge og få lægen til at kigge på det hvis det bekymrer eller generer dig. Hvis vævet vokser, kunne det være en god idé at få en læge til at kigge på det. Jeg håber det hjælper!

Mange hilsner

Lise

LiseJs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål