Kroppen

brevkassespørgsmål

Kroppen

brevkassespørgsmål af
Kristine
15 år
Oprettet 4 år 3 måneder siden

Hej

jeg er en pige på snart 16 år. Her det lange stykke tid, har min ene skamlæbe været større end den anden. Er det normalt?

jeg tror det fordi jeg har haft bind i i for lang tid, og det så har irriteret, men er ikke sikker.

jeg har også haft seksuel kontakt da jeg var cirka 12 år, kan det være derfor? Og efterfølgende har jeg så haft sex.

så mit spørgsmål er om det er normalt at den ene skamlæbe er større end den anden

tak for hjælpen

Svar:

Kære Kristine!

Jeg forstår godt, at du kan være bekymret for, om det er unormalt, at din ene skamlæbe er større end den anden, men svaret er heldigvis, at det er helt, helt normalt. Vi kvinder ser forskellige ud på alle de måder, vi kan se forskellige ud, og det gælder også vores underliv og skamlæber. Der er derfor intet unormalt i den måde, du ser ud på, og du har ikke gjort noget, som gør, at din ene skamlæbe er lidt større. Det er bare sådan du er, og det er helt perfekt, for det er dig :-)

Hvis du er lidt nysgerrig generelt på kvindekroppen, så er Kvinde Kend Din Krop en rigtig fin hjemmeside, hvor du bl.a. under kropsbilleder kan se en masse billeder af forskellige kvinders underliv, som de frivilligt har sagt ja til at få taget billeder af for at hjælpe andre kvinder med at se, at vi alle er forskellige og perfekte, som vi er.

Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kigge forbi igen en anden gang!

Mange hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål