Komme flere gange?

brevkassespørgsmål

Komme flere gange?

brevkassespørgsmål af
Christine
13 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Jeg har lige snakket meget privat om seksualitet med en veninde. Det er første gang jeg nogensinde har snakket med nogen om det så er lidt oppe og køre over det. Vi snakkede bl.a. onani og indrømmede begge to at vi gør det. Det var dejligt at få det sagt til nogen og også høre at andre gør det. Der er så en lille ting der undre mig. Min veninde sagde at hun godt nogen gange kan komme flere gang i træk under onani men at hun så også er totalt udmattet bagefter. Jeg kan kun en gang. Er det noget man kan træne sig op til? Er det almindeligt? Tør ikke rigtig spørge andre veninder og er jo heller ikke rigtig sammen med dem for øjeblikket. Men i alt fald var jeg superlykkelig over at ha snakket seksualitet med min bedste veninde for første gang. Tror jeg også hun var. Vi gav i alt fald hinanden en kæmpe krammer bagefter, selv om det vist er forbudt :-(. Men håber du måske kan svare på mit spørgsmål.

Svar:

Hej Christine,

Det er dejligt at høre, at du har haft en god snak med din veninde. Det betyder meget at have én, man kan snakke med om den slags.

I forhold til det med at komme flere gange vil jeg gerne starte med at sige, at det er forskelligt fra person til person, og fra gang til gang, hvor nemt man kommer, hvor mange gange man kommer og hvor intense ens orgasmer er. For nogle er det helt almindeligt at komme flere gange, for andre er det noget, der sker sjældent.

På en måde er det noget du godt kan træne dig op til. Og så alligevel ikke. Det handler nemlig ikke så meget om træning som det handler om hvor fortrolig du er med din egen krop og hvad du godt kan lide. Jo bedre du er til at slappe af og nyde det, der sker, jo bedre du er til at udforske dig selv og din krop, og jo mere du tør eksperimentere, des bedre vil du også lære dig selv at kende og finde ud af, hvad der virker for dig. Dog er det vigtigt, at du kun gør noget, som føles godt og dejligt. Hvis noget føles ubehageligt eller gør ondt skal du stoppe.

Onani handler om nydelse og om at have det rart. Og jo mere du øver dig, des bedre vil du lære dig selv og din krop at kende.

God fornøjelse!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål