Knække nakke, fødder, tær, fingre, albuer, håndled osv.

brevkassespørgsmål

Knække nakke, fødder, tær, fingre, albuer, håndled osv.

brevkassespørgsmål af
Vilhelstikkeoplyse
16 år
Oprettet 5 år 3 uger siden

Jeg har længe gået g overvejet, hvordan jeg kommer af med min knækken i både mine håndled og fødder, knæ og nakke, det har nemlig været sådan at for lan tid siden har jeg gået rundt og knækket det med vilje som en vane, men nu til dags knækker det når jeg bare laver de normale hverdags ting, og jeg vil vildt gerne have det til at gå væk, hvad skal/kan jeg gøre?

Svar:

Hej med dig!

Du skriver, at du førhen har gået og knækket dine forskellige led, men at de nu knækker uden at du selv går og gør det. Ledene kan godt give en 'knæk' lyd uden at der er mere i det. De kan give denne lyd på grund af nogle gas-fyldte hulrum, mellem led og knogle.

Jeg tænker at hvis det generer dig, så kan du kan opsøge din læge for, at blive klogere på hvorfor dine led knækker. Lægen kan bedre rådgive dig i hvad du eventuelt kan gøre og måske henvise dig til en bahandler såsom en fysioterapeut eller kiroprakter - hvis der er behov for det.

Bedste hilsner,

Sabrina

Sabrinas billede
Sabrina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål