Kløe i underlivet

brevkassespørgsmål

Kløe i underlivet

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej Jeg har den seneste uges tid oplevet at der klør en lille smule omkring skedeindgangen, altså ikke oppe i eller andre steder. Jeg føler også at jeg ikke kan tisse så meget, men det gør ikke ondt at tisse. Udflåd og alt andet er helt normalt og det er ikke sådan at det irriterer meget, men har bare lagt mærke til det nogle gange. Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg er helt sikker på at jeg ikke har en kønssygdom.

Svar:

Kære pige 18 år.
Kløe i underlivet ved skedeåbningen eller i selv skeden kan være meget generende. Der kan være flere årsager, nogle forbigående ellers kan det skyldes eksem eller f.eks. skedesvamp, hvilket man også kan få udvendigt.

Du kan prøve at smøre dig et par dage med en fed creme, gerne høj fedtprocent ca 70%,  der hvor det kløer. Har det ikke effekt, så synes jeg du skal kontakte din læge for at komme det nærmere og få den korrekte behandling.
god bedring og god påske

mvh læge Julie B

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål